Migrationsverket saboterar Sverige

Migrationsverket tar sig befogenheter som de inte skall ha. De beskriver sig som ”designers” som skall skapa den framtida demo- grafin i Sverige. Någon hänsyn till Sveriges befolkning visas inte, precis som Sveriges quislingpolitiker med rasistiska målsättningar inte gör.

Jag har gjort en del utdrag från Migrationsverkets sida. På MVs sida finns en länk till en fil som kallas ”Drömmen om ett bättre liv”. Finns under ”Vårt uppdrag”. Det säger en del om MVs ljusskygga visioner för verksamheten.

Längst ned en länk till Migrationsverket.

Med de målsättningar och visioner som MV har så är det naturligt att det slutar med katastrof.

De nuvarande direktiven som gäller är de som den förra judiska quislingregeringen skrev, (Reinfeldt och Borg). De gäller fortfarande. Den nya judiska quislingregeringen har inte ändrat dem. Som framgår så är budskapet lätt maskerat ”ta in så många som möjligt, oavsett skäl”.

Det är precis vad man gör. Minst 60% av ”flyktingarna” är ekonomiska migranter utan formella asylskäl. Flertalet får stanna ändå.

Inte ens när dessa inkompetenta hycklande politiker själva erkänner att det är akut kris så ändrar man direktiven till MV vilket direkt skulle minska inflödet.

Som framgår så är MVs vision helt öppna gränser där vilken ekonomisk migrant som helst har rätt att komma in i landet. I stor utsträckning sker det redan nu men med den ljusskygga målsättningen att rasblanda och bryta ner det svenska folkets etniska identitet. Det kallas grov rasism understödd av regeringen.

Mina markeringar i texten.

Regeringens direktiv till Migrationsverket:

”Målet är att säkerställa en långsiktigt hållbar migrationspolitik som värnar asylrätten och som inom ramen för den reglerade invandringen underlättar rörlighet över gränser, främjar en behovsstyrd arbetskraftsinvandring och tillvaratar och beaktar migrationens utvecklingseffekter samt fördjupar det europeiska och internationella samarbetet.”

————————–

Migrationsverket:

Vi ska också  finnas ute i världen för att på plats hjälpa människor i flyktingsituationer att komma till vårt land.

——————————
Uppdraget innebär vidare att vi inom ramen för regelverket ska främja rörligheten över gränser. Regeringens utgångspunkt är att migration bidrar till  att vitalisera samhället, arbetsmarknaden och ekonomin genom de nya kunskaper och erfarenheter som migranter för med sig från sina hemländer.

—————————–
Regeringens mål är att förstärka de positiva utvecklingseffekterna av migration. Verket ska vara drivande i fråga om att i samverkan med andra delar av samhället realisera den utvecklingspotential som den globala migrationen erbjuder.

Till exempel kan cirkulär migration bidra till att tillgodose behovet av arbetskraft i Sverige och ge positiva effekter i ursprungsländerna genomfrämjande av handel överföring av kunskap, pengar och idéer och värderingar.

——————————-
Visionen tar fasta på de möjligheter som migrationen erbjuder både för individen och samhället  Den ger uttryck för en värdegrund och pekar mot det samhälle som vi vill verka för.

————————–

Migrationsverkets vision:
”Ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter”

—————————-

Visionen och målen för migrationspolitiken manar till utveckling och är
vägledande för
arbetet de kommande åren. Hur långt har vi kommit om
sex år? Som svar på den frågan
har vi låtit en migrant och en med-
arbetare  f
rån framtiden beskriva den verklighet de befinner sig i.
Berättelserna ger en bild av önskeläget för 2018.

Migranten
– mitt möte med Sverige
Vad som fick mig att bryta upp och flytta
utomlands? Det finns flera svar på den frågan. I
grund och botten handlar det nog om drömmen
om ett bättre liv. Som det såg ut i mitt gamla
hemland var framtidsutsikterna inte särskilt ljusa.
Jag hade hört mycket gott om Sverige och ville ge
det en chans.

Innan jag bestämde mig letade jag information på
Migrationsverkets hemsida. Där kunde jag enkelt
hitta lättbegriplig information om hur jag skulle
gå till väga och vilken typ av tillstånd som passade
bäst för mig. Jag kunde också direkt kontakta
Migrationsverket för att få vägledning. De var
snabba, tydliga och engagerade. Deras fokus var
att hjälpa mig till val som passade min situation.
Jag har skött mycket av min kontakt med
myndigheten genom webben. Många svar lämnas
direkt och i enklare ärenden kan man få beslut
utan att någon handläggare behöver titta på det.
Numera görs ju många kontroller med hjälp av
biometriska uppgifter. När man väl är registrerad
gör det att allt går smidigare.

Jag har inte bestämt mig för om jag ska stanna
kvar i Sverige, utan tänkte testa det några år. Det är
tydligt att Sverige är ett land som välkomnar den
typen av tänkande. Reglerna underlättar rörlighet
till och från landet. Landet behöver arbetskraft och
har mött det genom att ha generös lagstiftning
för migration.

Migrationsverket

 

Kommentera

