Glorian på sned?

Postkodlotteriets VD hade över 5 miljoner i årslön 2008.  Änglaglorian  håller på att hamna på sned. Visserligen kallas det lotteri vilket innebär att någon får vinst på verksamheten. Men man har konsekvent fram- ställt verksamheten som ett välgörenhetsföretag , vinsterna går till angelägna ändamål.

Nu tvingas man öppet erkänna att det är en kommersiell verksamhet.

Det är nog många som känner sig lurade.  Jag försökte att ta reda på vilken vinst de gjorde för några månader sedan.  Svaret var ca två miljoner på den svenska verksamheten. Moderbolaget finns i Holland. Jag gissar att vinsterna överförs till Holland. Betalar man en VD mer än fem miljoner för en verksamhet som inte är särskilt komplicerad så måste det finnas stora penningflöden i verksamheten. Jag har mer och mer börjat tvivla på deras verksamhet. Jag hade två lotter under en period, nu har jag en men kommer att avveckla även den snart.

Kommentera

